У "пілоті" по запровадженню приватної залізничної тяги зможуть прийняти участь кілька компаній - міністр

У Міністерстві інфраструктури не відмовляються від планів реалізації пілотного проєкту до кінця 2019 року.

При ідеальному розвитку подій у пілотному проєкті з допуску приватної тяги на інфраструктуру Укрзалізниці зможуть прийняти участь кілька учасників на кількох напрямках.

Про це у інтерв`ю інтернет-виданню ЦТС заявив міністр інфраструктури України Владислав Криклій.

«На засіданні Кабінету Міністрів була прийнята постанова, що дозволяє допуск приватної тяги. Тепер все буде законно», – нагадав міністр про прийняту 4 грудня постанову КМУ «Про реалізацію пілотного проєкту щодо допуску приватних локомотивів до роботи окремими маршрутами на залізничних коліях загального користування».

«До кінця року хочемо зробити цей проєкт. Це наша мета. В ідеалі будуть кілька ділянок і декілька компаній», – сказав Криклій. Які саме компанії можуть прийняти участь у пілоті та на які ділянки претендують, міністр не назвав.

“Тим компаніям, що хочуть зробити для себе монопольну гілку, я відразу кажу – ні. Це як у приказці: “Не для тебе мама квітку ростила”. Я кажу зараз про стратегічну інфраструктуру, що є власністю держави», зауважив голова МІУ.

Нагадаємо, що раніше міністр заявив, що саме Міністерство інфраструктури буде визначати умови проведення пілотного проєкту, ділянки залізничної інфраструктури загального користування та учасників пілотного проєкту. Також він говорив, що МІУ вже має пропозиції від компаній на участь у пілотному проєкті, а представники бізнесу висловили готовність закупити необхідний рухомий склад та провести навчання машиністів.

Зазначимо, що на даний час постанову КМУ про реалізацію пілотного проєкту ще не опубліковано. У розпорядження ЦТС попала копія проєкту даного документу. Згідно документу, МІУ доручено затвердити тимчасове Положення про порядок допуску приватних локомотивів до роботи окремими маршрутами на залізничних коліях загального користування; визначити перелік учасників пілотного проєкту та ділянки залізничних колій загального користування для здійснення курсування приватних локомотивів.

Також Міністерство інфраструктури має щорічно до 31 березня надавати Кабміну інформацію щодо стану реалізації пілотного проєкту.

Крім того, у документі зазначається, що на період дії пілотного проєкту пункт 10 Технічного регламенту надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів залізничним транспортом, затвердженого постановою КМУ від 1 березня 2010 року № 193 та пункт 16 Технічного регламенту безпеки рухомого складу залізничного транспорту, затвердженого постановою КМУ від 30 грудня 2015 року № 1194, до учасників пілотного проєкту не застосовується.

Зазначимо, що вищезазначений пункт 10 Технічного регламенту свідчить про те, що, виконавець повинен мати сертифікат про надання послуги із встановленим рівнем безпеки, виданий відповідно до правил оцінки відповідності надання послуг, що визначаються центральним органом виконавчої влади у сфері транспорту.

Як вже не раз повідомлялось, одним із учасників пілоту може стати Ferrexpo. За оцінками Ferrexpo, для приватної тяги на маршрутах перевозки окатишів в порт Південної компанії знадобиться 10-12 потужних локомотивів.

Раніше у холдингу ДТЕК пропонували реалізувати експеримент із впровадження приватної залізничної тяги на 69-кілометровій  дільниці між  Запорізькою ТЕС та станцією Тавричеськ. Для цієї мети компанія вже одержала перший локомотив.

А великий приватний залізничний оператор України компанія “Лемтранс” хотіла б реалізувати пілотний проєкт з використання приватної локомотивної тяги на 250-кілометровій ділянці для перевозок вугілля.

Оригінал новини за посиланням https://cfts.org.ua/news/2019/12/09/v_pilote_po_vnedreniyu_chastnoy_zh_d_tyagi_smogu_pouchastvovat_neskolko_kompaniy_ministr_56515