Приватна тяга – Поїхали?

Закінчення відпускного періоду в України відзначилось співпадінням двох знакових подій для української залізниці. 26 серпня рішенням Уряду був призначений на посаду новий голова правління  АТ «Укрзалізниця» – Володимир Жмак і у той же день, вперше в історії укрзалізниці, з’явився перший учасник експериментального проєкту щодо допуску приватних локомотивів до роботи окремими маршрутами на залізничних коліях загального користування ТОВ “Українська локомотивобудівна компанія”.

Відповідний наказ № 540 від 26 серпня 2020 року “Про визначення переліку учасників експериментального проєкту та дільниць залізничних колій загального користування для здійснення курсування приватних локомотивів” виданий Міністерством інфраструктури України.

“Ми видали наказ про визначення першого учасника експериментального проєкту щодо допуску суб’єктів приватної тяги. Ним стала Українська локомотивобудівна компанія. Створення конкурентного ринку залізничних перевезень – одне із зобов’язань України відповідно до угоди про Асоціацію з ЄС, у рамках якої передбачається залучення перевізників на залізниці. Наша головна мета – ліквідувати дефіцит тяги та монополію Укрзалізниці, але при цьому зберегти баланс між тим, щоб захистити інтереси УЗ як перевізника і задовольнити інтереси бізнесу як вантажовідправника. Це має бути акуратний і продуманий перехід, адже демонополізуючи ринок ми можемо спричинити завелику конкуренцію на ньому і втратити один із найприбутковіших напрямів УЗ – вантажні перевезення. Щоб не було такого негативного сценарію, політика у цьому питанні має бути максимально зваженою. Тим не менш, ми наважилися і будемо це робити. І я вдячний всім учасникам ринку, хто проявляє зацікавленість та долучається до цього відбору”, – відмітив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій.

У рамках проєкту компанія здійснюватиме курсування приватних локомотивів одразу на 9 визначених дільницях:

  • Стрий – Івано-Франківськ;
  • Тернопіль – Шепетівка;
  • Шепетівка – Калинівка 1;
  • Старокостянтинів 2 – Гречани;
  • Старокостянтинів 1 – Гречани;
  • Старокостянтинів 2 – Калинівка 1;
  • Старокостянтинів 1 – Калинівка 1;
  • Гусятин – Ярмолинці – Гречани;
  • Кам’янець-Подільський – Гуменці – Балин – Дунаївці – Ярмолинці – Гречани.

Маршрути подані на розгляд Комісії ТОВ “Українська локомотивобудівна компанія”, знаходяться в районі розташування великої кількості залізничних станцій які визнані укрзалізницею як малодіяльні, тому в даному районі, перший приватний перевізник скоріш за все не створить укрзалізниці зайвої конкуренції.

Всього Комісія з відбору учасників експериментального проєкту щодо допуску суб’єктів приватної тяги провела 6 засідань, на яких розглянула 23 заявки від 10 приватних компаній. 7 заявників за 15 заявами визнано учасниками експериментального проєкту. Щодо 9 заяв від 3-х компаній прийнято рішення відмовити в участі в експериментальному проєкті на зазначених у заявах дільницях за різними причинами. Зокрема, через неповний пакет документів, знаходження запропонованої дільниці в межах станції, а також через наявність на дільниці руху швидкісних пасажирських поїздів.

Разом з тим, 2 компанії надали пакети документів в рамках другого етапу відбору. До одного з цих учасників були надані суттєві зауваження, а їх документи повернуті на доопрацювання.

Матеріал за посиланням https://mtu.gov.ua/news/32167.html