Оподаткування земель залізничного транспорту має бути скасоване, — Андрій Рязанцев

Укрзалізниця закликає Верховну Раду України включити землі залізничного транспорту (окрім тих, що оподатковуються на загальних підставах), до складу земельних ділянок, які не підлягають оподаткуванню земельним податком. Про це повідомив директор з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев у своїй колонці на веб-порталі «Економічна правда».

За його словами, це усуне нерівність, зменшить витрати залізничної галузі та збільшить її інвестиційну привабливість, а вивільнені кошти можна направити на виконання планів з оновлення компанії, що у підсумку сприятиме зростанню податкових надходжень за іншими статтями.

Андрій Рязанцев нагадав, що з 1 січня поточного року в Україні вступили в силу зміни до Податкового кодексу України та деяких інших нормативних актів (№ 2628-VIII), серед яких, зокрема, позбавлення АТ «Укрзалізниця» пільги по сплаті земельного податку, у тому числі в межах смуг відведення.

«Фактично державний монополіст став у повному обсязі платити за всю землю, де розташовуються не тільки об’єкти інфраструктури, а й перони, перегони тощо. Обсяг оподаткованої землі збільшився на 209,4 тис. га, розкиданих по всіх областях та Києву. При цьому обсяг «земельних» податкових відрахувань зріс втричі — з 1,2 млрд грн у 2018 році до 4-4,2 млрд грн цього року», — додав він.

Водночас, за словами Андрія Рязанцева, Укрзалізниця — єдиний транспортний кластер, який сплачує «земельний» податок за смуги відведення.

«Землі, наприклад, дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування взагалі не підлягають оподаткуванню. Це прямо порушує принципи рівності платників податків і ставить в очевидно нерівні фінансові умови автомобілістів та залізничників», — резюмував він.