Керівництво Укрзалізниці створило кризу у Миколаївському порту

Укрзалізниця домоглася зупинки роботи приватного оператора, але самостійно забезпечити роботу щодо подачі вагонів в порт виявилася нездатна.

8 листопада в ЗМІ з’явилася інформація про те, що в Миколаївському морському порту призупинила свою діяльність компанія «Сісайд Термінал», що надає послуги з подачі-прибирання вагонів в порт. За твердженням компанії, даний крок був викликаний діями керівництва УЗ, спрямованими на блокування роботи приватного залізничного оператора.

Поточна ситуація в порту ретельно замовчується. Інформація про транспортний колапс приховується.

Єдине на що спромоглася в цій ситуації УЗ – це два стареньких локомотиви, які забрали зі станції «Миколаїв-Вантажний», інших тепловозів немає, машиністів немає. УЗ в черговий раз продемонструвала свою неефективність і недієздатність», – говорить представник одного зі стивідорів.

Як наслідок, УЗ не справляється з доставленням вантажів безпосередньо в порт. На під’їзних шляхах до Миколаєва накопичилося понад 2,5 тис. вагонів з вантажами. Кількість таких вагонів тільки буде збільшуватися, що вже найближчим часом може призвести до залізничного колапсу в масштабах країни. Вагони вже накопичуються не тільки в Миколаївській області, але і в інших регіонах країни: рекордний урожай і стрімко зростаючий експорт українських аграріїв у даному випадку тільки погіршує ситуацію.

На рейді та на підході понад 15 суден під завантаження. Деякі судна стоять на рейді вже кілька днів, і чекати завантаження їм доведеться ще довго. Всі штрафи за простій суден, зрив контрактів і простій вагонів ляжуть на стивідорів. Ці суми будуть обчислюватися мільйонами.

Стивідори Миколаєва підтверджують, що якого-небудь виразного рішення УЗ не пропонує. Немає відповідей на прості питання, такі як вартість послуги, відповідальність за утримання інфраструктури, диспетчеризація, безпека і т. д. Монополіст діє за принципом «смажте, риба буде». «Підписуйте з нами договір, а далі розберемося». Кому вигідні проблеми в Миколаївському морському порту? Версій, кому це може бути вигідно, може бути безліч.

Некомпетентність чиновників з Міністерства інфраструктури, які навіть не намагаються вникнути в масштаби проблем? Змова профільного міністерства з керівництвом УЗ для поглинання успішного приватного бізнесу? А може бути, порти-лідери минулих років намагаються повернути собі колишні позиції, забравши обсяги вантажів з Миколаєва, наприклад, в Одесу? Версій багато, і вони народжуються в результаті мовчання, яким влада оточила проблеми Миколаївського морського порту і їх можливий вплив на економіку країни.

Питання в тому, хто відповість за це беззаконня і самочинство УЗ, яке створює проблеми стивідорам і приватним операторам, не пропонуючи ефективного їх подальшого вирішення. Хто буде компенсувати збитки стивідорів і за чий рахунок?

Детальніше читайте на УНІАН: https://www.unian.ua/economics/transport/10755561-kriza-v-mikolajivskomu-portu-posilyuyetsya-na-pid-jiznih-koliyah-zastryagli-2500-vagoniv.html