Галузеві асоціації закликали владу системно реформувати Укрзалізницю

Керівники галузевих асоціацій, на частку яких припадає 90% національних вантажів на залізниці, закликали владу провести системну реформу “Укрзалізниці”. Це вимога було озвучено під час круглого столу, присвяченого питанням реформування “УЗ”.

Зокрема, президент Об’єднання підприємств “Укрметалургпром” Олександр Каленков позитивно оцінив озвучені представниками влади плани з реформування “Укрзалізниці”, в тому числі поділ компанії за напрямками – пасажирські перевезення, вантажні перевезення та об’єкти інфраструктури.

“Ми вважаємо, що це дуже логічно, – сказав А. Каленков. – Виділення пасажирської складовою для нас вкрай важливо, оскільки вантажоперевізники спонсорують пасажирські перевезення на рівні близько 13 млрд грн. у рік.

Другий момент – це виділення тяги. Бізнес поділяє думку про те, що цей ринок потрібно зробити конкурентним. Ми переконалися на протязі багатьох років, що де ринок монополізований, там є неефективність. Головне, щоб не вийшло, як з лібералізацією вагонної складової, яка де-факто не відбулася. Ці вагони знаходяться у власності “УЗ”, яка є монопольним надавачем послуг”.

У свою чергу директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак висловив упевненість, що “Укрзалізниця” повинна бути розділена на кілька сегментів. “У сегментах, де можна створити конкуренцію, в першу чергу це вантажні перевезення, має бути створено декілька операторів, як вантажоперевізників, так і операторів вагонів, а також ремонтних підприємств. Там тарифи повинна визначати конкуренція. І ми переконані, що за рахунок конкуренції зросте і рівень сервісу”, – сказав він.

“Там, де залишиться природна монополія, це в першу чергу інфраструктура, повинна працювати Національна комісія регулювання транспорту. Саме вона повинна аналізувати і визначати той рівень тарифів, який буде справедливим, сприяти як збереження залізничної інфраструктури, так і ефективної економіки”, – додав Гусак.

У той же час він підкреслив, що сьогодні “Укрзалізниця” потрапила в порочне коло, коли кожне нове підвищення тарифів призводить до падіння обсягу перевезень держкомпанії. “Саме зараз прийшов час розірвати це порочне коло, провести реформу “Укрзалізниці”, створити конкуренцію там, де вона повинна бути створена і рухатися вперед”, – впевнений Гусак.