Виступ технічного директора Української локомотивобудівної компанії Володимира Крота на засіданні Круглого столу в рамках міжнародної виставки «RAIL EXPO 2019»

Голова Ради Асоціації – Технічний директор Української локомотивобудівної компанії Володимир Крот виcтупив на засіданні Круглого столу: Приватна тяга – нові правила гри, який пройшов в рамках міжнародної виставки «RAIL EXPO 2019». Темою виступу була позиція перших приватних перевізників, які володіють власним локомотивним парком та галузевих громадських організацій щодо процесу впровадження приватної тяги, який проводиться Міністерством інфраструктури України та Укрзалізницею на виконання доручення Президента України.

У своєму виступі Володимир Крот підкреслив, що впровадження приватної тяги на українській залізниці в режимі «експерименту» з обмеженим колом учасників та окремих маршрутів є недоцільним. Для створення дійсно відкритого, конкурентного середовища для приватних перевізників необхідно відпрацювати в першу чергу основні принципи ціноутворення, технічних процедур погодження виїзду приватних локомотивів на магістральні маршрути, участі приватних компаній у відкритих тендерних процедурах за пропозиціями маршрутів перевезень.

При цьому, з боку Української локомотивобудівної компанії було надано наступні пропозиції щодо вирішення обговорюваної проблеми:

  1. Прийняття постанови КМУ «Про стимулювання вільної конкуренції на ринку перевезень, зменшення державного контролю у сфері організації ватажних перевезень залізничним транспортом».
  2. Прийняття постанови КМУ «Про розроблення і впровадження Правил використання локомотивів підприємств усіх форм власності на коліях загального користування АТ «Укрзалізниця».
  3. Розроблення та затвердження до 1 січня 2020 року Міністерством інфраструктури разом з АТ «Укразалізниця» Тимчасового положення про порядок допуску локомотивів, що належать відомствам, підприємствам та організаціям, які не відносяться до сфери управління АТ «Українська залізниця» до роботи маршрутами на залізничних коліях загального користування.
  4. Розроблення та затвердження до 1 січня 2020 року Міністерством інфраструктури за погодженням з Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства і Міністерством фінансів тарифів на користування інфраструктурою залізничного транспорту загального користування під час перевезення вантажів приватними перевізниками.
  5. Установлення (до затвердження законопроекту «Про залізничний транспорт») рішенням КМУ норми, що перевезення вантажів усіма підприємствами залізничного транспорту здійснюється з дотримання вимог Статусу залізниць України, затвердженого постановою КМУ від 6 квітня 1998 року №457 та Правил перевезення вантажів, затверджених Наказом Мінтрансу від 21 листопада 2000 року №644 з оформленням єдиної накладної на весь шлях перевезення.