Асоціація Українських залізничних перевізників взяла участь у засіданні Міжфракційного депутатського об’єднання «За техногенну та екологічну безпеку в паливно-енергетичному комплексі, залізничному і трубопровідному транспорті України».

Наприкінці січня 2020 року у Верховній Раді України, під головуванням керівника МДО Шахова Сергія, пройшло засідання з обговорення стану локомотивного господарства, екологічної та техногенної безпеки на об’єктах AT «Укрзалізниця».

У засіданні, крім керівництва та членів міжфракційного депутатського об’єднання, приймали участь керівники профільних підрозділів АТ «Укрзалізниця», Науково-дослідний інститут залізничного транспорту АТ «Укрзалізниця», представники підприємств з будівництва та ремонту локомотивної техніки, представники профільних громадських організацій.

При обговоренні основної частини порядку денного засідання, представниками Укрзалізниці було представлено стан існуючого локомотивного парку та напрацювання спеціалістів УЗ зі стратегії його модернізації та оновлення.

Також, були обговорені питання вартісних характеристик, придбаних Укрзалізницею у попередні періоди вантажних тепловозів ТЕ33А GE Evolution Series компанії General Electric, існуючі проблеми, які виникають при їх експлуатації на українській залізниці, можливу економічну доцільність глибокої модернізації локомотивів серії 2ТЕ116 виробництва луганського тепловозобудівного заводу, які у значній кількості експлуатуються Укрзалізницею.

Було представлено позицію Науково-дослідного інституту залізничного транспорту АТ «Укрзалізниця» з питання модернізації локомотивного парку УЗ з описом великої кількості та модифікацій локомотивів, які експлуатуються українською залізницею, пов’язаною з цим складністю реалізації стратегії їх відновлення.

Незважаючи на заяви представників АТ «Укрзалізниця» на достатність працездатного парку вантажних локомотивів для повноцінного виконання Укрзалізницею своїх функцій, експертами Асоціації українських залізничних перевізників у виступі на засіданні було висловлено свою позицію.

За оцінками фахівців Асоціації, які проводились протягом 2019 року, стан забезпечення локомотивною тягою у періоди пікових навантажень на Укрзалізниці далекий від достатнього. У порівнянні з попередніми роками, інтенсивність експлуатації вагонного парку значно знизилась саме у зв’язку з дефіцитом локомотивної тяги.

У своєму виступі на засіданні, експерт Асоціації Володимир Кулачок, підкреслив необхідність дотримання критеріїв оновлення локомотивного парку з урахуванням міжнародного досвіду. Учасникам засідання наведено приклади пропорційності відновлення локомотивного парку провідними світовими залізницями, де третина локомотивів купується новими, третина експлуатується із середніми показниками віку і третина підпадає під глибоку модернізацію.

Також, висловлено позицію Асоціації із запровадження приватної тяги в рамках реалізації експериментального проєкту щодо допуску приватних локомотивів до роботи окремими маршрутами на залізничних коліях загального користування, як терміново необхідну та один із дієвих заходів з вирішення проблеми дефіциту тяги на Укрзалізниці.

На протязі 2020 року, у процесі прийняття законопроєкту «Про залізничний транспорт», висловлена необхідність закріплення основних засад експлуатації локомотивів різних типів приватними перевізниками. Пропозиції з основних положень законопроєкту направлені Асоціацією до Комітету Верховної Ради України з питань транспорту, Кабінету Міністрів України, Міністерства інфраструктури України.

Відеоматеріал проведення засідання за посиланням:

https://m.youtube.com/watch?v=53p442uDKfw